Jak stworzyć własną bazę potencjalnych klientów

Jak stworzyć własną bazę potencjalnych klientów

11 października 2015 Wyłącz przez biznes

Nowi klienci w połączeniu z trafnym decyzjami gwarantują rozwój biznesu!

W celu dotarcia do nowych klientów najlepszym pierwszym krokiem jest analiza wybranej kategorii branżowej i budowa bazy danych kontaktów firmowych. LinkedIn jest miejscem skupiającym wielu profesjonalistów, więc możesz rozpocząć research od przejrzenia profili spełniających założone kryteria.

Wysyłanie wiadomości do kontaktów z wysokiej jakościowo bazy będzie wymagała poświęcenia większej ilości czasu na przygotowanie, jednak z pewnością przyniesie oczekiwany efekt biznesowy.

Email marketing w segmencie B2B może wydawać się prosty, bo przecież chodzi tylko o wysłanie kilku wiadomości, aby zrealizować sprzedaż. Tak jest tylko z pozoru. Złudzenie to tkwi w umysłach zwłaszcza tych handlowców, którzy chcą sprzedać jak najszybciej i jak najwięcej, ponieważ dbają głównie o realizację targetów. Handlowcy przekonani, że najważniejsza jest ilość, wyznają ideę: “na 100 kontaktów usłyszę 98 razy nie, ale 2 razy usłyszę tak”. Tymczasem przedsiębiorca skupiony na wysokiej jakości poświęci tę samą ilość czasu na kontakt z 25 osobami, od których usłyszy, że przemyślą temat i po ponownym kontakcie z nimi w większości przypadków usłyszy tak.

Jeśli uważasz, że musisz skupić się wyłącznie na produkcie lub usłudze, którą zamierzasz sprzedać i perfekcyjnie dopracowujesz prezentację, nie wiedząc zbyt wiele o tym, czego oczekuje od Ciebie kontrahent, szybko się zawiedziesz.

Jeśli jednak na pierwszym miejscu umieścisz klienta i jego osobiste potrzeby, masz o wiele większe szanse na stworzenie z nim relacji, w wyniku której o wiele bardziej ułatwisz sobie dokonanie transakcji. Przy pierwszym kontakcie, niezależnie od tego czy będzie to kontakt osobisty, czy za pośrednictwem maila, warto całkowicie zapomnieć o sprzedawaniu, a skupić się na budowaniu relacji.